Literatura derslerinin sistemi
Literatura
derslerinin sistemi
I.
Eni
bilgilerin üzerinä diskuţianın geçirilmsi.
1.
Giriş ders
a)
Epokanın,
periodunun açıklanması (oğuz-dedelär, klasik, zamandaş)
b)
Yazıcının
biografiası için haberlär. Strukturası:
-
yazıcının biografiasının sayımnığını belli
etmäğä;
-
filmin
(diafilmin) ya da dokumentlerin gösterilmesi (üüredici açıklăr);
-
biografiayı
skematik kurmağa, önemli dataları belli etmäğä, yazıcının yaratmalarını belli
etmäğä, angılarını okumalılar;
-
kritik
materialının kullanılması. Başka yazıcılar D. Kara Çoban için. (metodlar:
açıklamak, dokumentlerä komentaria yapmak).
c) Literar
eserinin analizi hem fikirlerini açıklamak dersi (euristik konversaţiası)
d)
Literar
eserinin genel karakteristikası.
Literar eserinin analizi hem fikirlerini açıklamak dersi
hem literar eserinin genel karakteristikası dersi arasında başkalıklar: literar analizi dersi taa derindän
eseri bakăr (eserin genel karakteristikası), sade özel aspektleri bakăr. Ilk tip ders - sade 1 eserin temelindä karakteristika
yapılăr, ikinci tip ders – bir kaç eserin temelindä. Literar analizindä
kullanılan metod – problemni konversaţia.
Literar eserinin genel karakteristikası dersindä kullanılan metod – fikirini açıklamak. Literar analizi
yapmağa deyni bütün yaratmayı okumalılar. Literar eserinin genel karakteristikası dersindä fragmentli okumak eterli.
II.
Literatura derslerindä bilgilerin kavilenmesi (sözlü
ya da takrir olabilir; sintez dersi)
a) bilgileri
düzenä koymak hem kaviletmek dersi
Böylä tip derslär geçiriler, ki
yazıcının erini hem lâzımnığını gagouz literaturasında belli etmäğä, ya da
istorik periodunun aspektlerini urgulamağa. Kullanılan metodlar hem çalımnar:
konversaţia, grupta iş, literar
kaynakları.
b) Kaviletmek
hem sintez dersi (çıkışlar yapılăr)
Böylä tip derslär üürencilerin
estetik düşünmeklerini, bilgilerin hem becermeklerin kendi başına
edinmesini saalăr.
Sţenariası:
a)
kaviletmek temanın belli edilmesi, planın,
bibliografianın önceki haberlenmesi
b)
kaviletmek dersinin örüyüşü
-
plandan idealar taftaya yazılărlar;
-
hazırlanmış material aktuallanăr;
-
problemnerin
üzerinä diskuţialar geçiriler, referatlar okunăr;
-
temanın
üzerinä özetlemek hem kantarlamak gerçekleştiriler.
c)
Plan
hem bibliografia gelän temaya için açıklanăr.
Sintez dersi analiz dersinin rezultatı gibi olarak var
kolay gerçeklensin.
Literar/nonliterar textlän iş.
Algoritm.
·
Lexikaylan
iş (semantize etmek, sınaşlamak, aklında tutmak)
·
Ilk okumanın geçirilmesi
·
Okumak – model
·
Textin içindekiliyini annamak
·
Ikinci
okumak – model (üüredici, üürenci)
·
Ayırma (seçmä) okumak
·
Soruşları cuvaplamak
·
Texti fragmentlerä lojik hem semantik pay etmek
hem adlamak (texttän laf birleşmelerinnän, söyleyişlärlän h.b.)
·
Planın
kurulması
·
Texti adlamak/adını diyiştirmek
·
Bir fragmentin annadılması
·
Içindekiliyin
annadılması, bir personajın adından (I, III üzdä)
·
Personajların karakteristikası
·
Texti özetlemek (rezüme yapmak)
·
Dialogların kurulması
·
Yaratmalı sınaşlar
·
Dialogu devam
etmek/ diyiştirmek
·
Subiekti devam
etmek/diyiştirmek
·
Dartışmalar
h.b.
Отправить комментарий